לוגו ג.ו פתרונות אבטחה

ממונה בטיחות בבניה – פתרונות בטיחות ואבטחה לאתרי בניה באמצעות אנליטיקה

ממונה בטיחות בבניה

עולם הבניה הוא תחום מורכב מאד מבחינה בטיחותית ואופרטיבית.
בשנת 2021 נהרגו במדינת ישראל 32 בני אדם בתאונות בניה, ותקריות הבטיחות בענף זה מהוות אחוז גבוה מאד ביחס לענפים אחרים.
לאור המורכבות והסכנות הייחודיות לתחום, ממונה בטיחות בבניה נדרש להתמקצע ולעבור הכשרות ייחודיות בתחומים שונים מעולם הבניה (כמו עבודות שלד, כבישים, ארגון אתר, הריסות וסולמות). 

עבודתו של מפקח בטיחות בבניה אינה פשוטה ודורשת ממנו לבצע בקרה על מספר תחומים במקביל, ובמקרים מסוימים גם לפקח על מספר אתרי בניה במקביל, כך שלעולם לא יתאפשר להיות נוכח פיזית בכל מקום בו הוא הכרחי בכל רגע נתון. 

מתוך הבנת הקשיים והצרכים הייחודיים של אחראי הבטיחות באתרי בניה, יצרנו מערכת פתרונות ייעודית לתחום זה, אשר באמצעות יכולות האנליטיקה הופכת את הפיקוח ליעיל יותר ובפועל מצמצמת משמעותית את סכנות הבטיחות והאסונות. 

 

איך מערכת אנליטיקה עוזרת לממונה בטיחות בבניה? 

מערכת אנליטיקה היא בעצם מערך של מצלמות אבטחה בשילוב יחידת עיבוד עם תוכנה מתקדמת, באמצעותה ניתן לנתח ולזהות מה מתרחש על המסך (לחצו לקריאה מורחבת על הדרכים השונות ליישם מערכת אנליטיקה בארגון). 

תוכנת האנליטיקה הינה ברמה טכנולוגית גבוהה מאד ומשתמשת בלמידה עמוקה על מנת לנתח מספר ערוצי וידאו במקביל, להפריד בין האובייקטים וההתרחשויות השונות בכל ערוץ ולסווג אותם. 

 יכולות אלו מביאות ערך עצום בתחומי הבטיחות, אבטחה ואופרציה של ארגונים שונים, והינן רלוונטיות במיוחד כאשר מדובר באתרי בניה. 

 

זיהוי ובקרה על ציוד בטיחות PPE 

נושא ציוד הבטיחות מהווה אתגר בלתי מבוטל עבור ממונה בטיחות בבניה. 

אחוז גבוה מאד מהעובדים בענף הבנייה אינו לובש את ציוד הבטיחות כהלכה (לדוגמה, מעל 60% מהעובדים אינם משתמשים ברצועת הסנטר בקסדה), טוען שלא קיבל את הציוד הנדרש ממנהל העבודה או שאינו יודע מתי עליו להשתמש בכל פריט. 

באמצעות מערכת האנליטיקה, נציב מצלמות באזורים אסטרטגיים באתר הבניה (לדוגמה, "קרוסלת הבטיחות" שמעבר בה מחייב לבוש מלא של כל ציוד הבטיחות) ונוכל לזהות בזמן אמת חוסרים בציוד הבטיחות ולהתריע לעובד הרלוונטי באופן מיידי. 

המערכת יודעת לזהות חבישת קסדה, לבישת אפוד מגן, חבישת מסכה ולבישת כפפות עבודה. 

מעבר ליכולת לזהות ולהתריע בזמן אמת, מנהלי בטיחות בבניה רבים משתמשים במערכת על מנת לייצר דוחות שונים ולהשתמש בהם בתדריכי הבטיחות. 

 

זיהוי ציוד מגן באמצעות אנליטיקה
זיהוי ציוד מגן באמצעות אנליטיקה

 

זיהוי התקהלות ופעילות מסוכנת 

בנוסף לבדיקת הציוד האישי של כל עובד, נוכל לזהות ולהתריע כאשר העובד נמצא באזור מסויים מבצע פעולות שנגדיר מראש כמסוכנות (בחתך עם אזור מסוים). 

לדוגמה, נוכל להגדיר שכאשר עובד נמצא בגובה ומחזיק טלפון סלולרי, המערכת תבצע התראה, אך באזורים אחרים השימוש בסלולרי מותר ולא תתבצע התראה. 

בנוסף, נוכל להגדיר במערכת מכסת אנשים באזורים מסוימים, כך לדוגמה במידה וישנו אזור בגובה המוגבל לעומס מסוים, המערכת תתריע ברגע שתזהה התקהלות מעבר למותר באזור זה. 

 

זיהוי התקהלות באמצעות אנליטיקה
זיהוי התקהלות באמצעות אנליטיקה

 

מעוניינים לשמוע איך אנליטיקה תתרום לבטיחות בעבודה בארגון שלכם? פנו אלינו ונחזור אליכם בהקדם!

זיהוי נפילות 

נפילות מהגובה מהוות אחוז משמעותי מאד מתאונות העבודה הקטלניות בענף הבניה. 

סוג התאונות השני בשכיחותו הוא תאונות מפגיעת עצם שנפל מהגובה. 

בכל אחד ממקרים אלו, מהירות התגובה הינה קריטית ויכולה להוות הבדל בין חיים ומוות, שכן איחור בטיפול רפואי במקרים אלו הינו משמעותי במיוחד. 

במציאות של עולם הבניה, בגלל שלעיתים עובדים מפוזרים באתר ולא רואים אחד את השני, יכול לקרות מצב שאדם נופל מהגובה או נפגע מאובייקט שנפל, ואף אדם נוסף לא ראה זאת! 

אחד הכלים החזקים היעילים ביותר של מערכת האנליטיקה הוא היכולת לזהות נפילות. 

ברגע שהמערכת מזהה נפילה מכל סוג שהוא היא תתריע בזמן אמת לכל הגורמים הרלוונטיים, במטרה להעניק את הטיפול הרפואי בהקדם האפשרי להציל חיים. 

 

זיהוי נפילה באמצעות אנליטיקה
זיהוי נפילה באמצעות אנליטיקה

 

אנליטיקה באתרי בניה, גם לצרכי אבטחה 

מעבר לשימושים השונים שציינו המשפרים את מערך הבטיחות באתרי בניה, ישנו שימוש נרחב ביכולות האנליטיקה גם לצרכי אבטחה. 

היכולת לזהות ולמפות כל דבר המתרחש על גבי המסך נותן ערך אבטחתי עצום וחוסך עלויות לקבלנים וחברות בניה. 

 

הגנה היקפית  

בכל אתרי הבניה מצויה גדר בשל חובת גידור אתרי בניה, והיא משתמשת לצרכי אבטחה ובטיחות גם יחד. 

הבעיה היא שגדר זו היא בדך כלל חדירה מאד, גם ע"י ילדים סקרנים וגם על ידי פולשים המעוניינים לגנוב את הציוד יקר הערך המונח האתר, והצבת שומר במתחם הינה יקרה מאד וגם לא תמיד פרקטית כאשר מדובר באתר גדול. 

מערכת האנליטיקה פותרת את הבעיות האלו ומייצרת עבור אתר הבניה פתרון הגנה היקפית מלא ללא צורך בשומר פיזי. 

כאשר מצלמות האבטחה יסרקו את כל היקף הגדר, נוכל להגדיר בהן "אזורים סטריליים" שברגע שאדם ימצא בהם, המערכת תתריע למוקד אבטחה בזמן אמת על מנת להרחיק את הפולש באמצעות מערכת כריזה, או באמצעות ניידת סיור במידה והפולש לא הסתלק מהאתר. 

השימוש באנליטיקה לטובת אבטחת גדר מצמצם את אזעקות השווא, בגלל שניתן להגדיר חוקים מתוחכמים ולנתח ברמה גבוהה מאד, כך נוכל לדוגמה להתעלם מבעלי חיים העוברים בשטחים שהגדרנו. 

לקריאה נוספת על יתרונות מערכת האנליטיקה בתחום ההגנה ההיקפית, לחצו כאן. 

 

זיהוי חדירה לאתר באמצעות אנליטיקה
זיהוי חדירה לאתר באמצעות אנליטיקה

 

שוקלים ליישם את הפתרון הזה בארגון שלכם? 

אם את/ה ממונה בטיחות בבניה, או פונקציה אחרת מעולם הבניה, ומעוניין לשפר משמעותית את רמת הבטיחות והאבטחה בארגון שלך, אנחנו מזמינים אותך להיפגש איתנו! 

פנו אלינו עוד היום וקבעו פגישת ייעוץ בה תקבלו הכוונה בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם, ללא כל התחייבות מצדכם.