לוגו ג.ו פתרונות אבטחה

מצלמות אבטחה לעסק - 5 פרמטרים שחשוב לבדוק לפני רכישה

מצלמות אבטחה לעסק - ג.ו פתרונות אבטחה

מצלמות אבטחה הפכו לחלק מהנוף בעסקים, ולא רק בגלל נושא הפריצות.
הן מאפשרות לעקוב אחר פעילות העסק, למנוע מעילות, לבחון את תפוקת העובדים ולהוות סוג של עיניים הצופות על המתרחש במקום ומייצרות שקט עבור בעלי העסק.

החידושים האחרונים בשוק מקשים מעט על תהליך בחירת המערכות, עם מבחר טכנולוגיות, תכונות, מותגים ועוד.
המומחים של ג.ו פתרונות אבטחה הביאו את כל המידע לבחירת המערכת הנכונה והמתאימה לעסק שלכם.

מצלמות אבטחה חיוניות לכל עסק החל מחנויות, מפעלים, מחסנים לוגיסטיים, משרדים ועוד.
המצלמות יכולות להיות מסוגים שונים – הן כמצלמות הממוקמות בתוך מבנה סגור, בחניון, תחת כיפת השמיים (כמו במחסן לוגיסטי) ועוד.
לכל מיקום, יש צורך לבחור את המצלמה המתאימה על מנת להיעזר בה לצרכי אבטחה, מניעת גניבות (פנימיות או חיצוניות), לשליטה מרחוק על הנעשה, לייעול התפעול ולתיעוד של כל המתרחש במקום בזמן אמת.

 

בעת בחירת מערכת מצלמות אבטחה לעסק, עלינו לשים דגש על הפרמטרים הבאים:

 

1. הטכנולוגיה עליה מצלמת האבטחה מבוססת

 

ככל שהזמן עובר, כך הטכנולוגיה מתקדמת יותר ומציעה לנו מגוון אפשרויות ויכולות.
עם זאת, כדאי לדעת שכיום קיימים שני סוגי טכנולוגיות הקשורות לתשתיות של המצלמה:

 

מצלמות IP – מצלמות המבוססות על טכנולוגיית internet protocol. מדובר על הטכנולוגיה המתקדמת בעולם, כיוון שהיא מעבירה את המידע מהמצלמה באמצעות כבל רשת אחד בתקן Cat 6 או Cat 7 וגם מספקת חשמל למצלמה בתקן POE או POE+.

מצלמות אנלוגיות – הן מהדור הישן של המצלמות שעבר שדרוג באיכות התמונה. מצלמות אלו זולות יותר, ולרוב יותקנו כאשר אין בעסק כבילה קיימת למצלמות מסוג IP.

 

מצלמות IP נחשבות לפופולריות בשוק והן מספקות יתרונות מצוינים. אלו חלק מהם:

 

–        איכות תמונה גבוהה, גם בעת העברת קטע הוידאו.

–        בעלות יכולות התמודדות עם סינוור ותאורה קשה, תודות ליכולות ה-WDR (Wide Dynamic Range), המאפשרות לראות טוב גם במקומות עם הפרשי תאורה או סינוור.

–        הטכנולוגיה מספקת את הרזולוציה הגבוהה ביותר שאפשר למצוא בשוק.

–        אפשרות לעבודה עצמאית עם מצלמות ללא צורך במכשיר הקלטה.

–        אפשרות הקלטה על כרטיס זיכרון מובנה במצלמה, במקביל להקלטה במערכת NVR, כדי שבמידה ומכשיר ה- NVR יגנב או ינזק, עדין ישאר גיבוי במצלמה עצמה.

–        זיהוי תנועה ויכולות אנליטיקה בסיסית. נציין כי במצלמות IP העיבוד של זיהוי התנועה והאנליטיקה נמצאים במצלמה ולא במכשיר המרכזי (NVR), וכך ניתן להוריד עומס מהמכשיר המרכזי ואת העלויות.

–        התקנה בעזרת מפצלים – מצלמות IP עובדות על כבלי רשת, ולכן ניתן להשתמש במפצלי רשת וכך לחסוך בכבילה ולהגיע למרחקים גדולים מאוד, במיוחד במקומות גדולים.

 

 

זיהוי אנשים באמצעות מצלמת אנליטיקה
זיהוי פנים באמצעות יכולות אנליטיקה

 

2. סוג ההקלטה של המצלמה (DVR / NVR) וניהול המשתמשים וההרשאות

 

כאשר בוחרים מערכת מצלמת אבטחה מקליטה לעסקים, חשוב לשים דגש על סוג ההקלטה ואופן ניהול המשתמשים וההרשאות.
ניתן למצוא שני סוגי מכשירי הקלטה נפוצים: DVR ו- NVR.

אלו הם ההבדלים בין סוגי המכשירים:

 

NVR – network video recording

 

זהו מכשיר המתאים למצלמות רשת IP, המבצע אחסנה וניהול משתמשים והרשאות.
כאשר בוחרים במכשיר מסוג זה, חשוב לשים לב למספר פרמטרים כמו כמות ערוצי ההקלטה שהמכשיר כולל (4/8/16/32/64/128), כמות הכוננים הקשיחים שניתן להתקין במכשיר אחד לדוגמה: 1/2/4/8 כוננים HDD, נפח ההקלטה שנתמך בכל דיסק קשיח במכשיר ועוד.

 

שימו לב כי קיימים שני סוגי מכשירי NVR: 

 

סוג אחד עם חיבור פיזי POE בגב המכשיר על מנת שניתן יהיה לחבר את המצלמות ישירות למכשיר (לרוב מדובר במערכות קטנות של 4\8 ערוצים).
הסוג השני הוא ללא POE, המתחבר למפצלי רשת ייעודיים.

יכולת דחיסה, לדוגמה H.265, ויכולת התמודדות עם תעבורת נתונים, לדוגמה מכשיר הקלטה עם 16 מצלמות, שכל המצלמות הן ברזולוציה 4K.

 

DVR – Digital Video Recorder

 

זהו מכשיר הקלטה המתאים למצלמות אנלוגיות במגוון טכנולוגיות לדוגמה AHD, CVI or TVI, ובנוסף תומך במספר מוגבל של מצלמות IP, סווג לפי מספר ערוצים מצלמות 4/8/16/32 ערוצים אנלוגיים. כמו כן, גם כאן יש צורך לבחור את כמות הערוצים, כמות הדיסקים הקשיחים ונפח האחסנה.

 

 

מעוניינים בעזרה בבחירת מצלמת האבטחה האידיאלית עבורכם? פנו אלינו ונחזור אליכם בהקדם!

 

3. התכונות של מצלמת האבטחה

 

כיום ניתן למצוא מגוון רחב של פתרונות ותכונות שהמצלמות מספקות, כאשר כל עסק זקוק לתוצאות שונות ממצלמות האבטחה, כמו גם ליכולות שונות שיענו על הצרכים הספציפיים. לדוגמה במחסן לוגיסטי פתוח יש חשיבות לבחירת מצלמה העמידה לתנאי חוץ וכך הלאה.

 

התכונות שכדאי להכיר ולשים עליהן דגש בעת בחירת מצלמות לעסק:

 

רזולוציה – הרזולוציה במצלמות משתנה לרוב מ MP / 3MP / 4MP / 5MP / 8MP / 12MP2. במידה ונרצה לקבל מצלמה בעלת זיהוי איכותי יותר עם זום דיגיטלי טוב, נצטרך לבחור מצלמה עם ברזולוציה גבוהה יותר.

 

סוגי עדשות – יש מגוון סוגים של עדשות, עדשה קבועות או עדשות משתנות חשמליות ועוד. בעדשות קבועות יש זווית רחבה 2.8 מ"מ, וככל שמידת העדשה גדולה יותר הזווית שלה סגורה יותר. היתרון הוא בסגירת הזווית מקבלים תמונה חדה יותר אך פחות רחבה.

 

עמידות המצלמה לתנאי חוץ – ניתן למצוא מגוון גדול של מצלמות לעסק המותאמות לתנאי חוץ כמו לגשם ואבק או טווח של טמפרטורה עבודה. חשוב להבין שהמצלמה ממוקמת תחת השמש הקופחת, ולכן חשוב שתהיה עמידה לחום קיצוני וכמובן תספק תמונה טובה וברורה.

 

מצלמה עם ראיית לילה – במידה וחשוב לכם לתעד את הנעשה גם בחושך, כדאי לבחור מצלמה עם ראיית אור כוכבים או ראיית לילה אינפרה אדום IR, על מנת להשיג איכות מצוינת של צילום גם בלילה.

 

מצלמות תרמיות –  הן מכילות חיישני חום ומסוגלות לספק תמונות אופטיות, כך שניתן לזהות בקלות חיות ובני אדם בחשכה מוחלטת וגם בתנאי מזג אוויר קיצוניים כמו ערפל וגשם קל. בנוסף, הן מספקות נראות בשחור לבן על פי שינוי טמפרטורה.

 

 

4. סוגי מצלמת אבטחה פופולריים

 

מצלמות צינור – הן נראות בצורת צינור bullet ומתאפיינות לרוב בגודל פיזי גדול ומרשים עם אפשרות לעדשות משתנות ותאורת IR איכותית.

 

מצלמות כיפה DOME – הן מגיעות במספר גדלים וסוגים, חלקן עם עדשה משתנה, קבועות, ויש אפילו מצלמות מיני קטנות ואסטטיות.

 

מצלמות כיפה משוריינות – אלו מצלמות העשויות מגוף מתכתי. וכיפה אנטי וונדלית מפוליקרבונט חזק במיוחד ויכולת עמידה במכה של 100 ק"ג לכל סנטימטר רבוע.

 

מצלמה PTZ ממונעת – הן מגיעות עם עדשה משתנה חשמלית ובעלות יכולת ראיית לילה מאור הכוכבים, מפנס אינפרה אדום או בעזרת חיישן לייזר למרחקי הארה בלילה של 500 מטר ומעלה.

 

מצלמת אבטחה בקניון
מצלמת כיפה בקניון

 

5. רמת האבטחה והגנת סייבר של מצלמות האבטחה

 

פרמטר חשוב מאוד הוא רמת האבטחה של המצלמה בהתאם ליצרן וביצוע עדכוני תוכנה המונעים חדירה של האקרים והגנות סייבר.

חשוב לבחור במצלמת אבטחה איכותית של מותג ידוע, כך הסבירות גבוהה יותר שהיצרן משקיע משאבים בעדכוני גרסה, מה שאומר שתהיו יותר מוגנים ומעודכנים בתכונות חדשות עם פחות באגים. מערכות הקלטה ומצלמות כמו כל מוצר עם תוכנה, מצריכים עדכוני גרסה לתיקון באגים או פרצות אבטחה. לחלק ממצלמות האבטחה קיים תקן סייבר שנקרא NDAA. לתקן זה ערך גבוה מאד, הוא קיים רק אצל חלק מהיצרניות ומספק אבטחת סייבר משופרת.

 

לבחור מצלמות אבטחה לעסק עם המומחים בתחום

 

בחברת ג.ו פתרונות אבטחה, אנו מלווים עסקים כבר מעל 15 שנה בתהליך בחירת מערכות אבטחה ייעודיות.
אנו מעניקים ייעוץ ראשוני הכולל ביצוע בדיקות בשטח ואבחון מקיף של הצרכים האישיים שלכם בנושא התקנת מצלמות אבטחה לעסק.
בתום הבדיקות, נציע את האלטרנטיבות הטובות ביותר שישרתו אתכם בנאמנות למשך שנים, וכמובן בזמן אמת.

 

פנו אלינו עוד היום וקבעו פגישת ייעוץ בה תקבלו הכוונה בהתאם לצרכים הספציפיים שלכם, ללא כל התחייבות מצדכם.