לוגו ג.ו פתרונות אבטחה

מערכות גילוי אש ועשן המבוססות על בינה מלאכותית

מערכות גילוי אש ועשן

בעבר, על מנת לזהות אש היו קיימים רק גלאי עשן המותקנים בתקרה ומפעילים מערכות ספרינקלרים במידה ומזהים אש, אך כיום התחום נמצא בחזית הטכנולוגיה, עם מערכות גילוי אש ועשן חכמות המותקנות על גבי מצלמות האבטחה הקיימות בעסק ומזהות אש ועשן בצורה מהירה ומדויקת יותר.
טכנולוגיה זו מאפשרת לעסקים לחזק את הבטיחות בעסק ולהגיב בצורה מהירה יותר במקרה של שריפה ולהשתמש בפתרונות כיבוי אש, מה שיכול למנוע אסונות גדולים, הן בפגיעה בבני אדם והן ברכוש.

כיום ישנן מערכות חכמות המבוססות על בינה מלאכותית (AI) הנחשבות לדור הבא בתחום מערכות גילוי אש.
המומחים של ג.ו פתרונות אבטחה הביאו כאן את כל המידע על מערכות אלו, המבוססות על הטכנולוגיות המתקדמות בתחום.

 

החיוניות של מערכות גילוי אש ועשן בעסקים

מערכות גילוי וכיבוי אש הפכו לחובה בכל עסק, משרד, חנות, מפעל, מחסן, בית מלון ומבנה ציבור, במיוחד במקומות הומי אדם.
הן למעשה יכולות להיות לעזר רב ולמנוע אסונות גדולים, הן ברכוש והן בחיי אדם, מכיוון שהן מזהות מבעוד מועד התפרצות אש ומודיעות על כך לשירותי הכבאות וההצלה, וגם למבקרים הנמצאים במקום על מנת שיוכלו להתפנות בבטחה.
אם אתם נמצאים בתהליך של התקנת מערכות גילוי אש, דעו כי הן יכולות לעשות את ההבדל בין נזק מזערי לנזק משמעותי, ועל כן חשוב לבחור את הטובה ביותר.

כיום, בנוסף להחזקת ציוד כיבוי אש בסיסי, ישנה דרישה להתקנת מערכת גילוי אש במקומות ציבוריים בהתאם לתקן 1220 חלק 3, המחייב התקנת מערכות אש, וזאת מטעם כבאות והצלה.
בנוסף, כיום חברות הביטוח מחייבות להתקין מערכת גילוי אש ועשן כתנאי לקבלת הפוליסה. כמובן שאלה מערכות מצילות חיים, ולכן חשוב להתקין אותן בכל מקום, גם בבתים פרטיים.

כיצד פועלת מערכת גילוי עשן ואש?

מערכות לגילוי אש מכילות גלאים המתריעים על הימצאות עשן בחלל. במקרה של גילוי עשן האות מגיע לרכזת שיכולה לבצע מספר פעולות בהתאם ליכולות המערכת שלכם – כמו להפעיל חייגן שיחייג לשירותי הכבאות, לנתק את החשמל במקום, להפעיל צופרים ומערכות כריזה לפינוי הדיירים, לעצור את פעולת המעליות במקום ועוד.

 

ניסוי מערכת PRO של GANZ AI BOX: התראה על אש ועשן באמצעות וידאו בלבד

 

מערכות מתקדמות לגילוי אש המבוססות על בינה מלאכותית

אחרי שהבנו את תפקיד המערכת, זה הזמן להכיר את הפתרון המתקדם של ג.ו פתרונות אבטחה, המבוסס על וידיאו אנליטיקה עם בינה מלאכותית.
מערכות גילוי אש מתקדמות אלו מחוברות למצלמות הקיימות בארגון, מזהות אש ועשן בזמן אמת ומפעילות אזעקה כאשר הן מזהות עשן או שריפה החודרים לשדה הראייה של מצלמות האבטחה המותקנות במקום.
הגילוי המהיר של אש ועשן יכול להציל חיים ואף למנוע נזק לרכוש. מערכת זו מותקנת בארגונים רבים ברחבי העולם ועובדת בדיוק גבוה, גם בתנאי תאורה שונים ותנאי מזג אוויר קיצוניים.

 

 

מעוניינים בעזרה בבחירת מערכת גילוי אש ועשן? פנו אלינו ונחזור אליכם בהקדם!

 

 

מערכות שעובדות גם באזורים פתוחים

מערכות גילוי האש של ג.ו פתרונות הן בעלות יכולת זיהוי עשן ואש גם במקומות פתוחים תחת כיפת השמים.
למעשה, המצלמה מזהה עשן עוד לפני שמתפתחת אש ממשית במקום פתוח, וכך ניתן למנוע אסון גדול יותר.
נציין כי בניגוד לגלאי רגיל הפועל במקומות סגורים, המצלמה מותקנת באזור פתוח ומזהה עשן בכל השטח – גם מדובר במקום מרוחק יחסית.
מערכות אלה יעילות מאוד עבור ארגונים הפועלים בשטחים פתוחים כמו גני אירועים, מפעלים פתוחים, מחסנים לוגיסטיים, האנגרים, פארקים ועוד.

 

גילוי אש - תמונה ממצלמה הממוקמת בשטח פתוח
גילוי אש – תמונה ממצלמה הממוקמת בשטח פתוח

 

מערכות אלו מספקות את היתרונות הבאים:

–    חיסכון משמעותי בזמן ובעלויות
–    גילוי מוקדם ומהיר של עשן ואש
–    קבלת אחריות מורחבת על התוכנה
–    תחזוקה קלה במיוחד
–    תמיכה בכל מכשירי ONVIF ומערכות הניהול המקובלות בשוק

 

היתרונות של מערכת זו לעסקים וארגונים

שימוש נוח ויעיל

הטכנולוגיה הייעודית מספקת תפעול פשוט ואפשרות להשתלב עם מוצרים קיימים כמו תוכנה ומצלמות מעקב המבוססות הקלטת NVR או DVR לצורך צפייה.
הנתונים מופקים מקבצי וידאו ומאוחסנים במכשיר לחיפוש וסריקה מהירים של הקבצים במידת הצורך.

 

מגוון פונקציות ייעודיות

זיהוי עשן ואש בזמן אמת והתראה על אירועי אש ועשן ע"י תמונה ווידיאו של המקרה, זיהוי מקום במפה בהתבסס על מיקום המצלמה, וכך למעשה לספק התראות ועדכונים לרשויות ולקציני האבטחה, באמצעות אפליקציית לנייד או אינטגרציה חכמה עם VMS מערכות ניהול של צד שלישי.

 

בינה מלאכותית

באמצעות בינה מלאכותית ניתן לבצע זיהוי חכם של אש ועשן כאשר הם מופיעים בצילומי מצלמות האבטחה במקום, ומספקות מענה מידי לטיפול באירועי שריפה ועשן בזמן אמת.
נציין כי התמונות מהמצלמה באיכות גבוהה מאוד ומאפשרות לטפל באירוע באופן מקצועי ומדויק יותר.

 

 

התקנת מערכת גילוי אש ועשן ע"י המומחים

חברת ג.ו פתרונות אבטחה מעל 15 שנה מלווה עסקים בתהליך התקנת מערכות גילוי אש ועשן בהתאמה אישית.
החברה משווקת מערכות גילוי אש של מספר מותגים Ganz  ו- VAIDIO המבוססות על בינה מלאכותית ומספקות מגוון רחב של יתרונות כמו גילוי מהיר, אפשרות לגילוי בשטחים פתוחים ועוד. יתרונות אלו נחשבים למצילי חיים ואף יכולים למנוע נזקים משמעותיים לרכוש עקב הגילוי המהיר.

כחלק מהשירות, צוות החברה מעניק ייעוץ והכוונה לרכישת המערכת המדויקת לכל לקוח, כולל הטמעת המערכת במקום ומתן שירותי הדרכה לשימוש אפקטיבי בכלל התכונות הקיימות.

לתיאום ומידע נוסף, פנו אלינו עוד היום >>>